+48 602 372 926 autoklub01@gmail.com

Do dyspozycji 56 dziennikarzy prasy,radia,telewizji i internetu z Polski i Litwy oddano Alfy Romeo Giulietta 1750 Turbo Quadrifoglio Verde TCT o mocy 240 KM i Abarthy 595 1,4 Turbo o mocy 145 KM. Uczestnicy Grand Prix FCA Poland mieli do przejechania 4 odcinki specjalne po próbach wytyczonych na Torze Kielce w Miedzianej Górze. Pogoda dopisała. Emocje były jak zawsze. Bezkonkurencyjni byli dziennikarze Auto Świata, którzy zajęli całe „pudło” w klasyfikacji generalnej. Po raz trzeci zwyciężył Adam Mikuła (wcześniej wygrywał w latach 2012-2013), który wyprzedził Marcina Matusa (ubiegłorocznego zwyciezcę Grand Prix ) i Janusza Borkowskiego. W tej sytuacji zespół Auto Świata oczywiście wygrał także klasyfikację drużynową.

Najlepszą dziennikarką w tych zawodach, podobnie jak w roku ubiegłym, była Katarzyna Frendl z portalu internetowego Motocaina.PL, pokonując panią Iwonę Petrylę z Dolnoślaskiego Portalu Gospodarczego i Annę Juśkiewicz z Polskiego Radia Katowice. Spośród trzynastu debiutantów najlepiej wypadł Piotr Kozłowski z portalu MOTO.PL. Nagrodzono także dziennikarzy w kategorii „50+” – tutaj bezkonkurencyjny był Jacek Jurecki z portalu INTERIA.PL, w przeszłości 5-krotny zwycięzca i zdecydowany lider rankingu wszystkich dotychczasowych zawodów.

Po 23 imprezach czołówka tej klasyfikacji wygląda następująco: 
1) Jacek Jurecki – 589 pkt.
2) Marek Wicher – 388 
3) Jacek Bieniaszkiewicz – 319 
4) Janusz Tychy – 272 
5) Jerzy Dyszy – 265 
6) Andrzej Dąbrowski – 263
7) Tomasz Szmandra – 255 
8) Adam Mikuła – 247 
9) Szymon Sołtysik – 240
10) Szczepan Mroczek – 229
Marcin Matus – 229 

Grand Prix FCA Poland to także okazja do zaprezentowania nowości na polskim rynku samochodowym.W tym roku były to nowe modele Fiat Professional ( Fullback, Talento, Fiorino), nowa Alfa Romeo Giulia i nowa gama Abartha 595. Fullback to nowość w ofercie marki, plasuje się w segmencie średniej wielkości pick-upów. Trzy wersje nadwozia, dwie jednostki napędowe, manualna lub automatyczna skrzynię biegów i dwa poziomy wyposażenia. Talento zastępuje w gamie model Scudo. Zwracają uwagę znakomite możliwości ładunkowe: długi na ponad 4metry przedział ładunkowy o pojemności od 5,2 do 8,6 m?. Trzy wersje nadwozia: Furgon, Kombi oraz platforma do adaptacji (pianale). Gama silników diesel o pojemności 1.6 litra o mocy od 95 KM do 145 KM, z wysokim momentem obrotowym i technologią TwinTurbo, co daje osiągi porównywalne do 2-litrowych silników, ale przy zmniejszonym spalaniu.

Wszystkie samochody wyposażone są silniki Euro 6 oraz w technologię SCR (selektywna redukcja katalityczna). Nową Alfę Romeo Giulia można już zamawiać. Gama składa się z trzech poziomów wyposażenia: Giulia, Giulia Super oraz topowej wersji Giulia Quadrifoglio dostępnych w następujących wersjach silnikowych: 2.2 Diesel o mocy 150 KM i 180 KM oferowanych z manualną, sześciostopniową lub automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów; 2.9 V6 Biturbo benzyna o mocy 510 KM, wyposażoną w momencie premiery w manualną, sześciostopniową skrzynię biegów.

Nowa Giulia wyposażona w tylny napęd: jest to wybór konstrukcyjny, który zapewnia wysokie osiągi, przyjemność z jazdy oraz emocje podczas jazdy, będąc jednocześnie wyrazem hołdu dla autentycznych korzeni legendarnej Alfy Romeo. Z kolei nowy Abarth 595 to następca modelu wprowadzonego na rynek w roku 2008 i obecnego dziś na całym świecie.

Dostępny z nadwoziem typu hatchback lub cabrio, nowy Abarth 595 jest oferowany w trzech poziomach wyposażenia (595, 595 Turismo oraz 595 Competizione) oraz z silnikami o trzech poziomach mocy, aby zaspokoić potrzeby coraz bardziej wymagających klientów. Wiele wprowadzonych udoskonaleń to wynik doświadczenia nabytego w trakcie prac nad 695 Biposto, zwanego?najmniejszym supersamochodem”, który będąc samochodem szosowym oferuje doznania i technologie rodem z torów wyścigowych.